W Gimnazjum Publicznym im. Wł. St. Reymonta w Kłodzku w okresie od lutego 2013 roku do stycznia 2015 roku realizowany jest projekt pod nazwą: Super Szkoła-innowacyjne metody nauczania...
Projekt jest realizowany przez Gminę Kłodzko w ramach Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Realizacja projektu ma na celu poszerzenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej placówki, wpływając na rozwój kompetencji kluczowych u uczniów, poprzez:
- objęcie wszystkich gimnazjalistów pracą na platformie edukacyjnej,
- prowadzenie lig przedmiotowych, tj. zajęć dla uczniów uzdolnionych ( ligi: biologiczna,chemiczna, fizyczna, geograficzna, , języka angielskiego, języka niemieckiego dla uczniów z klas I-III i matematyczna, oddzielnie dla klas I, II i III),
- prowadzenie zajęć dla uczniów z trudnościami dydaktycznymi (zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii, fizyki, języka angielskiego, języka niemieckiego dla klas I – III i matematyki, oddzielnie dla klas I, II, III),
- udział w zajęciach na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, prowadzonych nowoczesnymi metodami w pracowniach naukowych,
- udział w konkursach międzyszkolnych, związanych z tematyką lig przedmiotowych, nagrodzonych za zajęcie trzech kolejnych miejsc atrakcyjnymi nagrodami rzeczowymi.
Projekt zakłada odejście od tradycyjnych metod prowadzenia zajęć pozalekcyjnych, na rzecz zajęć prowadzonych z wykorzystaniem zabaw, gier, łamigłówek, doświadczeń i platformy edukacyjnej. Umożliwia także pracę w domu według indywidualnych potrzeb uczniów. Realizacja projektu wpłynie na podniesienie jakości i atrakcyjności oferty edukacyjnej gimnazjum.
W gimnazjum powstał Szkolny Ośrodek Kariery (SZOK), z którego usług korzystają uczniowie i rodzice klas III. Indywidualne poradnictwo i doradztwo zawodowe, a także zajęcia grupowe prowadzone przez specjalistę we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, pozwolą uczniom na świadomy wybór dalszej drogi kształcenia i przygotują ich do wejścia na rynek pracy.
W ramach projektu szkoła została doposażona w nowoczesne pomoce dydaktyczne, które są wykorzystywane, podobnie jak platforma edukacyjna, nie tylko podczas zajęć projektowych, ale także w czasie codziennych zajęć ze wszystkimi uczniami.
Na uwagę zasługuje fakt, że wdrożone w trakcie realizacji projektu programy i scenariusze zajęć pozalekcyjnych, wykorzystywanie w codziennej pracy platformy edukacyjnej i działalność SZOK, będą kontynuowane także po zakończeniu realizacji projektu.
|