Co słychać w żłobku? Drukuj
Wpisany przez Dominika Ferenc - Macherzyńska   
poniedziałek, 16 czerwca 2014 07:57
b_150_100_16777215_0___images_phocagalery2013_160415_10.jpgPowstały w ramach realizacji projektu Żłobek w Ołdrzychowicach Kł. stwarza swoim podopiecznym warunki do wszechstronnego rozwoju na miarę ich potrzeb i możliwości. Dzieci objęte opieką żłobkową wykazują szczególne potrzeby, również z uwagi na fazę intensywnego rozwoju psychofizycznego.
Wszyscy pracownicy wykazują się postawą opiekuńczą, pełną troski i empatii wobec dzieci. Budujemy u dzieci pozytywne postrzeganie siebie. Dostarczamy poprzez prowadzone zajęcia bogatych przeżyć w kontakcie z literaturą, muzyką. Opiekunki prowadzą atrakcyjne zajęcia dostosowane do wieku i możliwości dzieci.
 
Wykorzystują w zajęciach : zabawy w oparciu o metodę ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, bajkoterapię, metody relaksacyjne, muzykoterapię, gimnastykę twórczą. Organizowana jest pomoc specjalistyczna czyli zajęcia z logopedą, dzięki którym dzieci mają szansę na wczesne wyrównywanie deficytów rozwojowych.
 
Dzieci uczone są rozróżniania podstawowych wartości : dobra, przyjaźni, szacunku, miłości.
 
Kształtujemy aktywną postawę wobec zdrowia, poprzez między innymi udział w programach takich jak :
 
1. „ 1000 pierwszych dni dla zdrowia”
2. „ Zdrowo jemy, zdrowo rośniemy”
 
Promując prawidłowe nawyki żywieniowe pomagamy wspierać prawidłowy rozwój dzieci do 3 roku życia.
Opiekunki traktują wszystkie dzieci w sposób podmiotowy, cechują się indywidualnym podejściem do każdego wychowanka. Osiągnięcie celów wychowawczych jest możliwe tylko w ścisłej współpracy ze środowiskiem rodzinnym, co jest szczególnie niezbędne przy tak małych dzieciach.
 
Żłobek charakteryzuje się nastawieniem na współpracę na płaszczyznach: dziecko- personel – rodzic – dyrektor. Wszyscy pracownicy wykazują otwarta, życzliwa postawę wobec dzieci i rodziców.
 
Przygotowujemy dzieci do przeżywania sukcesów, radzenia sobie z porażkami. Dzieci uczęszczając do żłobka aktywnie uczestniczą w procesie socjalizacji, odnajdują swoje miejsce w grupie rówieśniczej i otaczającej rzeczywistości. Przygotowywane są do samodzielności w czynnościach samoobsługowych, wdrażane są do zachowań empatycznych wobec drugiej osoby, rówieśnika, zwierzęcia.
 
Pragniemy, aby nasze dzieci w przyjaznym, bezpiecznym, pełnym akceptacji otoczeniu miały możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości. Chcemy, aby były otwarte, kontaktowe, niezwykle pomysłowe, twórcze, z niepohamowanym głodem poznawania świata.